Marknadsföring

Nyhetsmail - Arrangörshandboken

För att hålla press, besökare, eventuellt föreningsmedlemmar och andra intressenter uppdaterade om vad som försiggår kan man använda sig av ett nyhetsmail där man till exempel kan berätta vilka artister man bokat, vad som hände vid förra arrangemanget osv. Se till att tänka igenom vad ni vill ha med i mailet så att det inte blir för många utskick. Det kan upplevas som spam, och då slängs mailen kanske bara för att mottagaren blir irriterad av att det är så många mail eller att det automatiskt hamnar i inkorgens skräppost. Be besökarna skriva upp sig på en lista under arrangemanget om de vill ha nyhetsbrevet och se till att även er hemsida erbjuder möjlighet att anmäla sig.

Ett tips på ett lätthanterligt och effektivt program för nyhetsmail är Mailchimp. Det kan man t.ex. ansluta till sin facebooksida och hemsida så att det blir lätt för folk att skriva upp sig på utskickslistan. Dessutom kan man enkelt utforma snygga mail och t.ex. se vilka som har öppnat mailet, klickat på länkar osv.